En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- torsdag, mars 16, 2006 -


Jobb: Sista dagen

När jag kom till jobbet var det helt öde i landskapet. Hade jag tagit fel på dag? Var det inte min semesterdag, men alla andras? Svaret fanns i min mailbox. En kollega lämnar oss för vidare äventyr och det var samling i fikahörnan. Just det! Ja, det var kanske därför jag gick hit egentligen? Dock hade kollegan varit kreativ och ordnat ett bordshockeyspel i stället för tårta. Fyndigt.

En av mina närmre chefer kommenterade utifrån inget att han läst min blogg med stor behållning och att han saknade bilderna.

Angående "sista dagen" så vill jag klargöra att jag, om jag slutar liksom annars, hellre uppvaktas med tårta än alkohol. Ok, en punshrulle eller en arraksboll sitter förstås inte fel, men inga flaskor tack... Nu tror jag iofs att mitt tårtlynne är allmänt fastställt sedan länge, bland såväl närmre som avlägsna chefer.

Fotnot:
Lunchen var inte alls dum. Ädelostsåsen gav inte mycket ädelkänsla, men jag inbillar mig ändå att det var just ädelostsås och inte vanlig sås, trots att jag kom sent. En god överraskning var att det gavs gelé till anrättningen. Det är alltid gott. Och på salladsbordet fanns majskorn som så att säga alltid ger en prick över valfri bokstav.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev strax före 16/3/06 23:28:

En närmre chef tackar för mkt underhållande blogg. De två bilderna sätter färg på sidan.
-permalink-  

Kommentera, du också!