En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- torsdag, mars 16, 2006 -


Jobb: Semester i mars

Idag har jag tagit en semesterdag. Det firade jag med att sitta uppe hela natten. Sen har jag läst en metro från 15/2.

Jag förstår inte varför folk ser ner på dagstidningar bara för att de är gamla. Fast om det fortfarande är så att folk ser ner på metro för att det är en populistisk, vinklad nyhetskälla så kan jag till viss del förstå. Men samtliga dagstidningar, även 1 månad gamla, tror jag håller högre nyhetsvärde än valfri kvällstidning. Detta säger jag utan större efterforskning, så jag kan ha fel.

Nåväl, denna tankeflinga ska gå under temat "jobb" så nu när jag läst tidningen ska jag gå till min vanliga lunchrestaurang med en förhoppning om att ädelostsåsen inte är slut "redan". Därpå ska jag gå till jobbet och hoppas lösa ett problem.

Vadå? Man får väl göra som man vill på sin semester, eller?