En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, mars 12, 2006 -


Musik: Stairway to heaven

Det var inte meningen att kvällen skulle gå i tecknet av Led Zeppelin: "Stairway to heaven" men genom någon inpuls så blev det så. Det är en fin bit tycker jag. Speciellt gillar jag flöjterna som tutar så fint. Ja och så resten, jag tror inte att jag har hört låten mycket tidigare. Ikväll längtade jag efter den och sen fastnade den på repeat och jag funderade så mycket på annat att den fick ligga kvar. Lite variation tog jag mig genom att testa några covers, men de inspelningar jag hittade med Foo Fighters, Guns N Roses respektive Jimi Hendrix stod sig slätt i jämförelse.

Förresten - nu kom jag på varför jag trappade upp till Led Zeppelin. Genom Wikipedia fick jag reda på att de gjort ett album benämnt Presence redan 1976. Fast detta album tyckte jag var tråkigt och de behövde snar upprättelse.

Det var å andra sidan Wikipedia om blog som tog mig till gottebordet hos Google och artikeln om Google Talk, deras Instant Messaging-tjänst.

För att återgå till kvällens musik då... Jag är inte så säker på att jag förstår vad den handlar om, texten: "Sometimes all of our thoughts are misgiven."
Ooh, it makes me wonder if the song is all about my blog.