En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- fredag, mars 17, 2006 -


Blog: 403 Forbidden

Ibland när jag försöker titta på min blog får jag ett 403-felmeddelande. Ett tryck på refresh löser vanligen dilemmat. Jag har föreställt mig att det är ett symptom på överbelastning. Nej, inte för att många tittar på just min blog just då, men...

Nåväl. På ksoderstrom fick jag samma problem, men det vägrade bättra sig. Nu är det återställt, men ett tag hänvisades jag till en felrapport: serverreparation. Så ifall också min blog skulle försvinna mer permanent en dag så tycks vi på förhand veta svaret.

Det finns också en lista med kända problem men jag ser att de inte listar min önskan om att kategorisera varje inlägg, och möjligheten att filtrera på kategori. Då får jag väl rapportera ändå.

Förresten så har Blogger idag bestämt att jag inte alls är en okynnesbloggare: "reviewed, verified, and whitelisted". Tack för det! Jag är fortfarande nyfiken på om den var nån som manuellt försökte förstå vad detta handlade om.

3 kommentarer:

Blogger Karl Söderström skrev strax före 18/3/06 23:47:

Eftersom jag själv också klassades som en "okynnesbloggare" (anledningen till detta är oklar, men det kan ju bero på för många posts på för kort tid) begärde även jag att bli av med den pinsamma stämpel. Efter ett tag tröttnade jag dock på väntan och skickade istället ett mail till mina vänliga kontaketer på Blogger. Jag nämnde då att även din blog borde slippa denna klassificering, vilket kan ha bidragit till att du nu slipper skriva in ordverifiering. Alltså, det är hur som helst ganska säkert att detta hela skedde manuellt, men om nån verkligen tittade på din blog är fortfarande oklart...
-permalink-  

Blogger Karl Söderström skrev strax före 18/3/06 23:51:

I ditt försök att översätta hela din blog till svenska verkar det ha kommit med en underlig formulering:

Vid 18/3/06 23:47 Karl Söderström skrev...

Det är ju kanske inte möjligt att få till det på mer naturlig svenska, men ändå.
-permalink-  

Blogger JAG skrev strax före 19/3/06 14:39:

Tack, det var finurligt av dig Karl. Ang. översättningen så hade jag fokuserat på framsidan, men nu tror jag att jag snyggat till överallt. Jag har lite grafiska småsaker kvar att reta mig på, men jag ska nöja mig nu ett tag. Jag måste nog ta till magi/javascript om det ska bli helt enligt mina drömmar.
-permalink-  

Kommentera, du också!