En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- torsdag, april 06, 2006 -


Idag: Vaktmästaren med snooze-funktion

För den som vill ha fortsättning på historien så kom onsdagen och kl 8 ringde det på dörren. Men - tror ni inte att det var fel hantverkare? När han väl kommit in ville han inte byta kran utan ugnslampa. Hmm... Om det nu finns flera lägenheter med samma postadress så kan de väl kolla lite nogrannare vilken av hyresgästerna som ringt?

Och idag, dagen därpå återigen kl 8. Så nu vet jag vad det är för en specifik hantverkarart som ringer och försvinner. Jag fångade honom (eller om det var tvärt om?) och fick veta att han ville byta mitt lås. (Jo, som sagt var! Men jag fick nyckel så jag kan visst låsa ändå...) Det absolut lustigaste i sammanhanget var att när han såg mig så insåg han att vi redan avtalat en annan tid för låsbyte. Given förklaring: "Jag måste ha tagit fel dörr, jag tittade inte så noga på namnet." Tror jag det!

Att byggjobbarna ska komma först efter påsk är ju bara en detalj i sammanhanget. Nästa vecka måste de komma in för att dona lite. Det är nämligen jag som förvarar den stora huvudkranen i mitt förråd. Det kan ju vara bra att veta om jag blir/vill bli ovän med grannarna... :-)

Nuvarande status är alltså att jag har ett speciallås som alla byggjobbare har nyckel till och att min duschslang är alldeles ny. Jag har också en speciell oro för att jag måste vara hemma och vakta renoveringen. Att mötas av ett "Du skulle inte ha två badkar? Kan vi ha gått fel?" efter två veckor känns inte omöjligt, men onödigt.