En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- måndag, mars 27, 2006 -


Idag: En underbart vanlig dag

Igår snöade det, men idag töar det. Det regnar och nästan all snö har smält. Det är en grå dag. Jag cyklade på min tandemcykel genom stan. Det är tungt för växlarna krånglar. Strax före klockan åtta var jag på jobbet. Nästan först.

På måndagar sjunger jag ofta. Måndagar har mycket att hinna med. För att pigga upp mig tänker jag "tack för en underbart vanlig dag". Fast på webben står det att det var "underbar" hon sjöng, Agneta Fältskog. "Underbart" gillar jag bättre.

Fotnot: Detta inlägg är medvetet kort och enkelt skrivet. Övning ger färdighet, kommentera gärna.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev strax före 29/3/06 08:29:

Kortfattat och definitivt uppiggande tycker jag som sitter på ett kontor i malmö och är sömnig. Idag bestämmer jag att det är en underbart vanlig dag (i motsats till en tråkig vanlig dag). Dessutom så är det soligt och onsdag och då är det inte mycket annat att göra än att vara nöjd. Hallonkräm!//Stumpafia
-permalink-  

Kommentera, du också!