En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, mars 19, 2006 -


Musik: Survivor - Eye of the Tiger

Idag har jag för första gången provat att spela Sony Sing Star, med blandade känslor. För ovanlighetens skull var det ett spel där jag la ganska stor vikt vid resultatet. Framförallt var nog mitt problem att de låter vi hade att sjunga inte riktigt föll inom ramen för vad jag brukar tralla hemma, men med sånger jag kände mig hemma i var det roligt. Mitt första försök var på Billy Joel - Uptown girl och det gav mersmak. I efterhand konstaterade vi att Survivor - Eye of the Tiger var dagens låt.

Det är lockande att undersöka om Survivor överlevt de decennier som följt 1980-talet. Tydligen har de det och ny musik är på gång.

Eftersom jag inte lagt Rocky III på minnet och inte heller nån av de andra filmerna som använt Eye of the Tiger på ljudspåret så är denna musik för mig främst förknippad med Sångarstriden. År 1998 hade D-sektionen sitt fria program på tema Frisörsalong. En av låtarna sjöng Malin med bravur just på denna melodi.

Mer bloggat om Sångarstrid och Sing Star blir det troligen en annan gång. Mer om Survivor blir det nog inte, för mig är Eye of the Tiger tillräckligt.