En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- tisdag, mars 28, 2006 -


Idag: Lakrits

Idag handlade jag på ICA Kvantum Tuna strax före stängning. Jag hade inte köpt lakrits på länge så det var fullt i hyllan. Det slog mig att de upptäckt att de hade en storkund och jag ville inte svika dem.

Med lakrits menar jag LEAF Allsorts, lakritskonfekt som på bilden. Jag vet inte varför jag fastnat för dem, det är inte stor lakritskoncentration i påsen. Idag blev jag inte alls nöjd. Jag tycker om dem mjuka och saftiga, men innehållet var i stället hårt, osammanhängande och trist. Hade jag inte ätit upp dem så skulle jag kanske klagat. Påsen säger "Bäst före/Best before/A consommer avanat fin/Parasta ennen: 150307". Trycket är i vitt. Hållbarheten tycks det inte vara nåt fel på, men om tillverkningen möjligen skedde 15 mars och detta gjort dem tråkiga så får jag bli kräsnare i mitt urval.

Man kan under en kampanj på ICA Tuna vinna tillbaka pengarna man handlat för. Det kunde inte jag, men jag fick i alla fall 6 kronor rabatt på en kupong. Det är inte dåligt!


Fotnot: Om du, helt rätt, tycker att det är svårt att läsa texten kan du markera den och läsa med inverterad bakgrund. Jag kände för att ha lakrits i hela inlägget och det var svårt att hitta en textfärg som passade till det.