En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, april 09, 2006 -


Idag: Grand Finale

Idag har jag återigen varit på fest på Grand Hotel i Lund. Det blir ju lätt så att ett ögonblick av societetslivet väcker mersmak. Nåväl, denna gång var jag inkallad för att sjunga på Hallands Nations bal, Bockbalen, och efter avslutat värv avstod jag min öldos för att i stället inhämta en flickas samtycke till eftersläpp.

I ren trots lät jag rockhängaren i garderoben hänga tom, eftersom jag betalt mina 15 kr för utnyttjandet av densamma. Jag försökte mig på att göra ett överslag på hur många vi behövde vara i kören för att vi, i stället för att hänga i garderoben allihop, skulle kunna lägga pengarna på ett rum att lägga rocken i. Tankeexperimentet avslutades då jag insåg att priset på rum förmodligen stod i paritets med garderobsavgiften, liksom att vi skulle blivit oense om vem som ansvarade för nyckeln under kvällen...

Hursomhelst så spelade Round Midnight Big Band upp till dans, om jag inte missminner mig. Det var inte dåligt, men dansmöjligheterna var begränsade då de inte flyttat undan borden optimalt. Å andra sidan var jag inte riktigt på danshumör. Men humöret räckte i alla fall till kl 02.00 då orkestern mycket precist blev tyst.

Denna Grand Finale till trots så blir det mer dans innan veckan är slut. Ännu en Heptown swingkurs bjuder mig till en oglamorös gymnastiksal för att svänga loss. Återstår att se om jag mobiliserat dansrytmerna tills dess.