En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, mars 14, 2010 -


Kör: Körstämman i Skinnskatteberg 2001

Körstämman i Skinnskatteberg besöktes 2001 av delar av LTH-kören. Då var jag på minnesvärda konserter med Vocal Six respektive Orsa Spelmän. Alf Hambe hade skrivit en mässa "I välsignan och fröjd" där jag deltog i församlingen, inte lika minnesvärt, i en vrå bakom en orgel tror jag. En annan oväntat mysig stund var "Morgonkonsert på Matkullen" med Kerstin Sonnbäck-Hagfeldt och Tamarind. De var duktiga och roliga och visste att berätta. Troligen en av folkmusikkrokarna som jag fastnat på. Att det var buss tidig morgon och en del skog att forcera hörde nog också till poängerna. Vi var inte så många i skogen så man fick ju bättre plats än i kyrkan. Minns också att det var en fotbollsmatch som några inte fick missa denna söndag 17 juni 2001. Inget minne av vad det var för match, men jag tror den gick bra.

Eller är dessa minnen redan förvildade?

Ser att N.Nöbbelövs kyrkokör och Tornkören från Stångby-trakten samt Manskören Staffan från Staffanstorp också var på plats vid samma tid. Undrar om de fortsatt att åka dit eller om det just detta år varit en effektiv reklamkampanj i Lund. Annars tror jag att inspirationen till resan kom från V.Vram via en pilotgrupp året före.

Etiketter: ,