En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- tisdag, maj 13, 2008 -


NSSS 2008

Jag skrev häromdagen om min körfärd till Norge. Emedan det kommit en rapport i media, med en ståtlig bild och allt, så kan jag passa på att utveckla den berättelsen. Här är ytterligare en fin bild från strax före konserten. Så mycket om publiken...

Hans Lundgren, nuvarande Director Musices vid Linköpings universitet, var en av initiativtagarna till det första NSSS i Linköping 1987. Han är också en drivkraft i det fortlevande NSSS och lockar med NSSS 2011 återigen i Linköping. Han ansvarar också för en websida med samlad information. Förutom den hittar man god information på Wikipedia och för NSSS 2008 på Stavanger Studentsangforening hemsida.

Det är svårt att veta vad som hänt om tre år, inför nästa NSSS, men jag är mycket spänd på vad Lundgren och Linköping ska göra. Det kommer alldeles säkert att bli ett i deras ögon storartat NSSS. Hur ter det sig i mina ögon då? Påminn mig om två år att jag ska hålla mig framme och få en plats i skaran om tre.