En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- lördag, maj 10, 2008 -


Kör: Egalias Döttrar och JAG

Får jag berätta om en stor upplevelse i mitt körliv?

Lunds Studentteater sätter upp Egalias Döttrar och sångare ur LTH-kören finns på scenen och sjunger stämningsmusik, till stor del nyskriven av mig. Föreställningarna löper över 2008-11-14 till 19. Boka biljetter på webben. Det går bra att ange mig som bokningsreferens.

Föreställningen "Egalias Döttrar".

För den som tycker om turspel och inte bara skådespel kan jag tipsa om att Lokaltidningen Lund har en tävling där biljetter till Egalias Döttrar delas ut.

Sista dag är måndag 2008-05-12 och svaret ska gå till "svar [på] lokaltidningen.se". Vad är då frågan? Låt mig citera:

Dramat "Egalias Döttrar" bygger på...

A. En svensk film

B. En norsk roman

C. Ett lundaspex


15 vinnare får 2 biljetter vardera. De har biljetter för 16 & 18 maj och besked ges via mail.

Lycka till! Vi ses i vimlet.