En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- lördag, maj 10, 2008 -


Kör: LTH-kören Jorden runt!

Allt är inte teater, redan imorgon är det konsertdag.

LTH-kören håller konsert 2008-05-11, denna gång med temat Jorden Runt. Läs mer på websidan.

I april var vi i Norge på NSSS Stavanger 2008. Där sjöng vi Carmina Burana med "nästan 1000" sångare, varav FN-kören såklart inte ska glömmas. NSSS är ett återkommande studentkörsevenemang dit LTH-kören och jag har åkt sedan Tallin 1999. Av den anledningen valde jag att åka med LTH-kören åter igen, men såg till att kunna passa in och fylla min plats även i FN-körens konsert.

Ja, så de som vill följa med LTH-kören jorden runt, utan att behöva åka genom Norge rent fysiskt, bör vara alerta imorgon. Tyvärr tror jag att biljetterna är kvar i mycket begränsat antal så kom i god tid.