En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, mars 14, 2010 -


Arkeologisk utgrävning för bofasta

Ett av mina hobbyprojekt nuförtiden är att sortera bland papper jag samlat på mig under åren. Bäst är att slänga saker förstår jag, men att samla dem i nya konstellationer - så att minnena blandas om lite och gör nya bekantskaper - och att sätta dem i praktiska pärmar är ju inte heller så dumt.

I denna arkeologiska utgrävning utkristalliseras ett mönster av papper jag sparar på:

  • Ekonomiska översikter som jag aldrig behöver titta på egentligen
  • Kvitton och avtal som jag säkert inte behöver
  • Noter jag sjungit eller ej
  • Saker jag skrivit, e.g. texter, musik och annat kärt
  • Saker jag ska skriva
  • Tidningar jag ska läsa
  • Omtankar
  • Diverse annat...

Mest noter är det nog. Ohanterligt mycket noter. Går det att oranisera noter egentligen?

Lättnad:

  • Det går att slänga ganska mycket papper. I alla fall kuvert kring papper...
  • Efter studietiden blir det inte så mycket konstiga papper och böcker att förvara.
  • Mycket sker digitalt nuförtiden och få viktiga papper, men ve och fasa att städa i datorn!

Eftersom jag vill mena att denna blogg är till för att memorera spännande saker i vardag och fest har jag härmed kungjort detta faktum.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev strax före 29/3/10 19:52:

scanna scanna scanna
-permalink-  

Kommentera, du också!