En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- måndag, november 30, 2009 -


Kör: Nu är det jul igen

Som körsångare tar jag gärna ut julen i förskott och hela december är öppet fält för julkonserter.

LTH-kören håller Ju(l)bileumskonsert för att fira 15 år i branchen. Det blir godbitar från förr, inklusive någon julsång. Jag ser fram emot att få dirigera ett fyndigt arrangemang på en av mina favoritlåtar och hoppas på att vi ska göra det rättvisa.

Två konserter blir det den 6/12 2009, dels kl 15.00, dels kl 18.00 och priset rimliga 50 kr. Det blir fika i pausen så räkna med 1.5 till 2 timmar. I dessa tider är det visst också så att man ska länka till facebook event.

Lustspel - Lunds studenters spelmanslag, som för tillfället inte verkar uppdatera sin hemsida, har konsert 8/12 kl 19. Även här är platsen Kulturskolan i Lund och priset nästan gratis. Eftersom det är häftigt med folkmusik och de spelar till dans efter konserten så tycker jag att man ska gå dit. Extra incitament denna gång kan vara att Dubbelkvartetten HK kommer att delta i konserten och sjunga lite folklig julstämning. Om inget annat så är det ju ett skäl för mig att komma... Och en vanlig tisdagkväll kan väl inte du heller ha något bättre för dig?

1 kommentarer:

Anonymous Caroline skrev strax före 2/12/09 09:21:

Lustspels hemsida är uppdaterad sedan tidigare och nu även fixad efter strulet med ordningen. www.lustspel.com
-permalink-  

Kommentera, du också!