En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- lördag, maj 20, 2006 -


Idag: Längst ravinen igen

Efter att ha haft premiär på turen längst ravinen fredagen den 12 maj har jag nu en ganska jämn vecka senare återvänt. "En gång är ingen gång, två gånger: gong-gong", sa Björn Skifs på TV. En fanfar och en gong-gong för mina nya joggingvanor alltså!

Som vanligt fick min personliga tränare vänta en stund innan jag behagade infinna mig vid starten, men den som väntar på någon god etc... Jag som redan var uppvärmd efter cykelturen drog iväg i vad jag mindes som rätt tempo och fick en åthutning. Och det var nog lite fort, kanske. Trots att jag trodde mig kunna vägen så höll jag på att missa en sväng.

Självklart tog jag tider för att jämföra med föregående bragd, och för extra nöje så la jag in två extra mellantider (vid vägen vid det lustiga huset). Eftersom start och mål är (med stor variation) samma punkt så är det spännande att se att hemvägen är långsammare. Lite beror det på att hemvägen innefattar en extra runda, men med mellantiden vid huset så visar det sig inte vara allt.

Start-Huset: 9:15
Huset-Änden: 4:52 (det var vägen ut, nu är det hem som gäller)
Änden-Rundan-Huset: 5:43
Huset-Mål: 9:36

Ut: 14:07 (jämför förra 14:33, något färre stopp)
Hem: 15:19 (jämför 15:31)
Totalt: 29:26 (nytt rekord!)