En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- onsdag, maj 03, 2006 -


Musik: Till havs med LTH-kören

LTH-körens vårkonsert 2006

Nu på söndag, den 7 maj 2006, kl 17.00 håller LTH-kören vårkonsert på tema "Vatten". Platsen är som vanligt Kulturskolans aula, Laurentiigatan 1 i Lund.

För bara 50 kr får du ett par trevliga timmar med sånger om allt från dimma och regn till hav och sjö. Ja, vi tar upp det mesta utan tårar: Det blir gammalt bland nytt, udda bland vanligt. Givetvis tar vårsångerna sin vanliga plats där de smälter snö och manar porlande bäckar. Haha, märks det att jag är mycket förtjust och nöjd med vårt tema?

Det blir bara en föreställning i vår så försumma inte att införskaffa en biljett. Kontakta mig i förväg eller chansa på att köpa i dörren. Och efter konserten får du gärna prata med mig eller skriva en kommentar här. Det är alltid roligt att höra vad publiken uppskattar.

1 kommentarer:

Blogger JAG skrev strax före 13/5/06 21:31:

Ja, nu när ingen annan skriver här så får väl jag avslöja att det var en toppenkonsert. Många godbitar, men det jag hör folk tala om i efterhand är "Rule Britannia". Tänk vad den lockar till allsång! "Till havs" i sin mustighet lockade också fram igenkännande leenden. "Fiskarnas aftonsång" som jag dirigerade har fått blandade recensioner. Jag planerar att skriva en separat artikel om den. Bidra gärna med inspiration.
-permalink-  

Kommentera, du också!