En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- lördag, juli 29, 2006 -


Idag: Dammig teknik

Även om jag är en av de lyckligt lottade som får jobba i teknikens framkant så skulle mina datorkunskaper i bästa fall kallas dammiga och eventuellt mossiga. Men nu är det så att det passar ganska bra eftersom den teknik jag har under skrivbordet (förutom att den blåser varmluft på benen så är det i mitt tycke ett mycket bra ställe) också rent fysiskt är dammig. Inte blev det bättre av att det var byggjobbare här och ställde till det härförleden.

Nåväl, låt mig berätta alltihop i en bättre ordning. Efter att ha påtvingat mig en hemdatorfri vecka (några dagar i alla fall, och jobbet räddar mig ju) tog jag idag, efter att jag kommit hem från Malmö där jag hjälpt min syster att flytta, och startade datorn för att kolla läget.

[Lägg på lycklig, romantisk musik i bakgrunden för att få den rätta stämningen.]

En av anledningarna till att jag hade datorn avstängd var för att spara ström, som en god medborgare. Den är ganska mycket grejor som står och drar ström hemma hos gemene man. I Barsebäck hade de Barsebäcksverken som också drog ström, men nu när de försöker komma ihåg att stänga av det så får också vi andra svenskar göra något.

En av anledningarna till att jag nu startar datorn är för att betala elräkningarna och diverse andra utgifter som man måste påminnas om vid lämpliga månadsslut.

Datorn går igång och jag inser att jag inte stängt av bredbandsmodemet, vilket föranleder att jag inte får nåt "internet". Man skulle kunna tro att det är när jag glömmer att sätta på modemet som uppkoppling uteblir men detta är också en av de nya finesserna. Hursomhelst är det lätt fixat och snart är jag inne på mail, MSN Messenger och Google Talk.

Härliga tider!

[Musiken i bakgrunden övergår nästan omärkligt i lite mer skrämmande musik för att man ska ana vad som komma skall.]

Men just som jag står i begrepp att radera den sista spam som översvämmat mig händer det...

[Utsändningen avbryts med anledning av en "mikropaus"].

Haha, detta artar sig riktigt bra. Det kanske ska vara med (omarbetat) i mitt manus till Processen. Men nu får du hålla dig till tåls ett tag för jag hinner inte skriva mer just nu. Jag lovar att återkomma!

[Fortsättning följer...]