En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- tisdag, juni 06, 2006 -


Film: Herr Arnes penningar

Trots allt så har jag inte sett filmen Herr Arnes penningar (visste inte ens att den var filmad) och jag har inte heller läst boken.

Selma Lagerlöf har över huvud taget inte varit mycket bekant, men allt detta kan ändras tack vare en rekommendation från IMDB. "Om du gillar detta vill vi också rekommendera: Herr Arnes penningar." Så stod det och det hade väl inte varit så mycket att höja ögonbrynen för - om inte ledtråden varit Bingolotto!

Nej, jag brukar inte titta på Bingolotto (jag ska inte heller avslöja varför jag hittade det på IMDB), men visst är kopplingen intressant? Är det pengarna? Är det "kategori klassiker" eller antagandet att om jag gillar Bingolotto så är jag förmodligen i samma åldersgrupp som filmen själv?

Nåja, när jag väl läst om Herr Arne så ska jag också uppdatera Wikipedia, som inte är så välskrivet på ämnet. Men det är klart att jag inte har något emot om du hinner före!