En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- lördag, juni 03, 2006 -


Film: Jan-E min vän


Filmen <i>Älskling jag krympte barnen</i> fick uppföljaren med det fantasilösa namnet <i>Älskling jag förstorade barnet</i>. Hade jag fått bestämma hade den förstås hetat <i>Den förstorade sonen</i>.

När det gäller litteraturen är en annan klassiker som fått fel namn:
<i>Jan-E min vän</i> av Peter Pohl. Jag tror inte att den har filmats så kanske jag lägger den på min lista. Huvudrollen är besatt.