En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- söndag, juli 23, 2006 -


Musik: Festival

Jag är ingen inbiten musikfantast som hittat en nisch där det finns festivaler som lockar. Varken festivaler på Hultsfred eller Roskilde har lockat mig men häromveckan var jag på Venfestivalen.

Festivalen hade en uttryckligt familjevänlig prägel men vi var också där på lördag dag när inga av de mer åtrådda banden presenterades. Ni kan själva gissa vilken av bilderna nedan som jag är med på.

Foton från Kamerabild.com

Hursomhelst så var det trevligt även om jag blev trött i benen av att gå upp och ner för Vens backar. Trevliga band jag bekantades med var Bloosblasters och Mowitz.

Men Venfestivalen bjöd alltså inte mig på den där riktiga festivalkänslan. (I alla fall tror jag inte det utan att ha varit på någon.) Lundakarnevalen gav mycket folk och en del tält, Malmöfestivalen mer folk.

Ja, på tal om Malmöfestivalen då, så har jag i helt ovanligt god tid tittat in på programmet. Det kanske faller på min lott att bjuda in mig i år. The Ark kommer inte, men Bloosblasters gör.

Och vad säger ni om
"20/8 21:00 Joystick Malmö SymfoniOrkester spelar dataspelmusik"? Kan det vara nåt?