En glömsk mans funderingar

I denna blog är det fritt för alla och envar att läsa de funderingar som Jens A Gulin - för att inte glömma bort - antecknar. Eller är det för att äntligen kunna glömma bort dem? Ingen vet ännu.

Denna text är skriven på svenska - This text is written in Swedish - Dieser Text wird auf Swedish geschrieben

Vit som nunnorna och fåren, grön som snön om våren. // JAG


 

- onsdag, juni 28, 2006 -


Bild: Ny cykel


Jag har köpt en ny cykel. Den är svart. Mycket svart. Märket är Øresund och enligt säljaren något bättre än Monark. Jag höll med och tittade på prislappen.

Cykeln har tre växlar och kostade 3695. Inte jättebilligt men jag fick en låsvajer på köpet. Jag handlade av Cykelmakarn. Trevlig och kunnig säljare och jag känner mig inte lurad ännu.

1 kommentarer:

Blogger JAG skrev strax före 14/3/10 22:00:

Jag kände mig lurad inom ett år när jag kom fram till att cykeln ofta välte där den stod parkerad. Det tålde den såklart inte. Lite roligt tycker jag ändå att det var när jag gick till handlaren och beklagade mig och frågade om det det kunde vara ett garantiärende. Svaret jag fick var "vi kan ju inte veta om du kört emot en vägg". Det egentliga svaret skulle förstås varit "nej". Eftersom det var cykelstödet och framgaffelns konstruktion jag ifrågasatte hade ev. väggar inte med saken att göra. Nåja, jag tröstar mig med att andra är nöjda med sina Öresund-cyklar.
-permalink-  

Kommentera, du också!